كاربرد داروهاي گياهي

دارو گياهي

داروهاي گياهي در چه مواردي كاربرد دارند؟

درمان گياهي يك درمان جامع است كه عاطفي، ذهني و معنوي را با هم تركيب مي كند. بسياري از افراد براي تسكين چندين بيماري، از جمله افسردگي و اضطراب، ديابت، بيماري هاي قلبي عروقي و حتي سرطان، به رويكردهاي طبيعي روي مي آورند. اما فقط به دليل طبيعي بودن اين داروها به اين معني نيست كه هميشه بي خطر هستند – برخي از داروهاي گياهي مي توانند سمي باشند.

داروهاي گياهي در مقابل داروهاي مصنوعي

داروهاي مصنوعي در مقايسه با داروهاي طبيعي استاندارد شده اند. آنها با پيروي از رويه‌هاي عملياتي استاندارد سخت‌گيرانه تهيه مي‌شوند كه به موجب آن هر دسته از كيفيت مشابه قبلي تضمين مي‌شود. داروهاي گياهي پيچيده و داراي اثرات چند عملكردي بر روي بدن انسان هستند و در حال حاضر دانش كافي در مورد ايمني و كارايي آنها وجود ندارد.
تصور عمومي اين است كه اين محصولات طبيعي بسيار ايمن تر از داروهاي مصنوعي هستند و از نظر آماري اين درست است - براي مثال حدود 8٪ از بستري شدن در بيمارستان در ايالات متحده به دليل عوارض جانبي يا جانبي داروهاي مصنوعي است.

چرا بايد درباره داروهاي گياهي بيشتر بدانيم؟

به طور كلي پذيرفته شده است كه داروهاي غير گياهي مدرن براي بسياري از مردم جهان غيرقابل دسترسي هستند. همچنين مشكلات زيادي مانند سميت و چالش هاي مقاومت آنتي بيوتيكي براي اين داروها وجود دارد. در اواخر دهه 1970، اعلاميه آلما آتا سازمان جهاني بهداشت (WHO) خواستار دستيابي به "سلامت براي همه" از طريق نظم اقتصادي بين المللي جديد شد.
براي دستيابي به اين امر، لازم است دانش خود را در مورد داروهاي گياهي كه كمتر مورد استفاده قرار مي گيرند و به طور علمي مورد مطالعه قرار نگرفته اند، افزايش دهيم. علاوه بر داروهاي گياهي، اين محصولات به عنوان مكمل هاي غذايي و مواد مغذي مورد استفاده قرار مي گيرند. براي استفاده گسترده از داروهاي گياهي در مراقبت هاي بهداشتي، استانداردسازي شيميايي مورد نياز است.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ۱ ]